Poziv za državno natjecanje ”Mladi Eko Reporteri 2021.”
Program Eko-škole i međunarodno takmičenje Mladi Eko Reporteri organizira Inkubator društvenih inovacija „MUNJA“ sa info platformom Hoću.ba. Zahvaljujući kompaniji EKOPAK – prvom ovlaštenom operateru sistema upravljanja ambalažnim otpadom i drugim partnerima poput Coca-Cole u BiH, Tretrapaku i Zeosu, Eko-škole su počele sa radom krajem 2018. godine i danas uključuju 33 osnovne škole i 27 srednjih škola iz cijele zemlje.
Šta je Program MLADI EKO REPORTERI?
- Program Mladi Eko Reporteri je licencirani internacionalni program koji se provodi u preko 45 zemalja svijeta s ciljem da angažira mlade od 11-18 godina da istražuju pitanja i probleme zaštite okoliša i izvještavaju o njima kroz pisani, fotografski ili video zapis, a kad god je moguće, da predlože i rješenja.
- U BiH se realizira četvrti put.
- Program razvija vještine i znanja mladih, pruža im dublje razumijevanje održivog razvoja i zaštite okoliša, jača njihove komunikacijske i građanske vještine, osobnu inicijativu, timski rad, kritičku analizu, socijalnu odgovornost i liderske sposobnosti.
Organizatori:
- Inkubator društvenih inovacija „MUNJA“ – nacionalni operater za program Mladi Eko Reporteri Fondacije za ekološku edukaciju (FEE)
- Hoću.ba info platforma
- EKOPAK– prvi ovlašteni operater sistema upravljanja ambalažnim otpadom
- Eko-škole u BiH
Propozicije:
- Učesnici takmičenja trebaju imati između 11 i 18 godina i biti polaznici neke od osnovnih ili srednjih škola u Bosni i Hercegovini koje su uključene u program Eko-škole;
- Radovi koji se šalju trebaju biti individualni sa isključivo navedenim 1 takmičarom/kom (izuzev video rada u kojem može biti navedeno više autora);
- Isti takmičar/ka može prijaviti više radova, ali maksimalno jedan/na može biti nagrađen/a;
- Radovi trebaju da pokriju jednu od zadanih tema za ovogodišnje takmičenje: “Zagađenje”, “Klimatske promjene” ili “Gubitak biodiverziteta”.
- Radovi se mogu napraviti u jednoj od 4 kategorije:
- Reportaža (Članak)
- Fotografija (Pojedinačna reportažna Ili Pojedinačna fotografija ekološke kampanje)
- Foto Priča (3-5 fotografija)
- Kratki Video (Video reportaža Ili Video ekološke kampanje)
- REPORTAŽA (ČLANAK)
- Pisani radovi ne smiju da pređu 1000 riječi;
- Moraju da sadrže 1-3 ilustracije ili fotografije sa komentarom ispod slike ne dužim od 20 riječi;
- Izvor svih crteža/fotografija koji nisu originalni mora da bude naveden;
- Preporučuje se kratak, zanimljiv naslov od najviše 140 karaktera;
- Rad mora sadržavati uvod, razradu i zaključak, te dati odgovor na pitanja ko, šta, gdje, kako i zašto;
- Članci se šalju elektronskim putem, u word(.doc) formatu;
- Prateće fotografije se također posebno šalju u JPEG ili PNG
2. FOTOGRAFIJA
- Reportažna Fotografija
- Reportažna fotografija mora imati naslov od najviše 140 karaktera;
- Odnosi se na fotografiju koja prikazuje neki realni događaj ili momenat iz prirode (ne smije biti dorađivana);
- Mora sadržavati opis od najviše 100 riječii komentar ispod fotografije od najviše 20 riječi ilisamo opis od najviše 120 riječi ukupno;
- Opis i naslov trebaju da objasne ekološku vezu i/ili rješenje problema predstavljenih na fotografiji;
- Fotografija mora biti dostavljena mailom sa rezolucijom 150-300 dpi, u jpg ili png format
Primjer pobjedničke Reportažne fotografije
2. Fotografija Ekološke Kampanje
- Odnosi se na fotografiju koja može biti “režirana” i “dorađivana”;
- Naslov može sadržavati najviše 140 karaktera;
- Opis može, a ili I ne mora, da ima najviše 100 riječi;
- Opis i naslov trebaju da objasne ekološku vezu i/ili rješenje problema predstavljenih na fotografiji;
- Fotografija mora biti dostavljena mailom sa rezolucijom 150-300 dpi, u jpg ili pngformat
Primjer pobjedničke Fotografije Ekološke kampanje
- FOTO PRIČA (3-5 FOTOGRAFIJA)
- Ovo je također vrsta dokumentarne fotografije, koja ne smije biti “režirana”;
- Ne podrazumijeva istu pojavu ili događaj slikanu iz raznih uglova već grupu raznih fotografija povezanih tekstom;
- Rad mora sadržavati naslov (ne više od 140 karaktera);
- Rad mora sadržavati i kraći opis kao uvod, ne duži od 100 riječi, te komentar za svaku od slika ne duži od 20 riječi;
- Fotografije moraju biti dostavljene mailom sa rezolucijom 150-300 dpi u jpg ili png formatu, a prateći tekst dostavljen uword () formatu.
Primjer pobjedničke Foto reportaže
- VIDEO
- Trajanje videa je do 3 minute (ovo NE uključuje odjavnu špicu sa imenima autora i izvorima podataka);
- Video mora da bude propraćennaslovom (ne više od 140 karaktera);
- Preporučuje se uvod i zaključak, korištenje dokumentarnog filma ili stila reportera/intervjua, te odgovaranje na pitanja tko, šta, kako, kada, gdje i zašto;
- Preporučuje se da 70% završnog videozapisa čine originalne fotografije, video snimci i snimljeni zvuk učenika;
- Ako se koriste dodatne fotografije, ilustracije, videii audio snimci, mora se navesti izravni autor/izvor;
- Glazba se ne preporučuje u formi dokumentarnog videa;
- Format mora biti kompatibilan sa YouTube servisom;
- Video se treba postaviti na lični Youtube kanal, a mailom se šalje link na video koji treba da bude javan.
Način prijave i rokovi:
- Takmičari trebaju poslati svoj rad u skladu sa gore navedenim propozicijama na e-mail: ekoskole@munja.ba;
- Rok za prijavu je: petka 07.05.2021. godine do 15:00;
- Pored svoga rada potrebno je napisati u emailu i sljedeće informacije:
- Ime i prezime takmičara
- Datum rođenja
- Naziv škole
- Grad
- Kontakt mobitel
- Nepotpuni radovi, radovi koji nisu u skladu sa propozicijama i koji ne stignu na vrijeme neće biti uzeti u razmatranje.
Priručnik:
- Za dodatne ideje i upute kako kreirati efektne radove pogledajte PRIRUČNIKkoji je izradila Fondacija za ekološku edukaciju uz prevod kolega iz Crne Gore.
- Također, pomoć možete potražitii u VIDEO TUTORIALIMA koje je izradila Fondacija za ekološku edukaciju.
Nagrade:
- Stručni žiri odabrat će finaliste do 05.2021. godine.
- Svi takmičari dobit će certifikat o učešću, a najbolji radovi šalju se ispred BiH i na međunarodno takmičenje. Svi pobjednici u BiH u svakoj kategoriji dobit će vrijedne nagrade na ceremoniji proglašenja, te će se njihovi radovi dalje promovirati u medijima i na Hocu.ba platformi.